Valborgsmässoafton


Veckan har rullat på i rasande fart, mycket på jobbet men desto lugnare hemma.

Igår slutade jag vid lunch, J ledig. Efter jobbet var jag på massage, skönt och välbehövligt! Möttes upp och åt lunch på en asiatisk restaurang, gott. Påvägen hem handlade vi. Hemma möttes vi av den glada och lurviga välkomstkommittén. Resten av eftermiddagen ägnade vi åt att rensa och polocka iordning i det blivande barnrummet, under all renoveringstid och fix i huset har rummet fungerat som avlastningsrum. Minns när badkaret stod där inne i höstas... När köket tapetserades om och vi hade köksbordet där... Ja, det har varit bra till mycket men nu är det tid att börja röja lite att att kunna ta det lite lugnare framöver om/när behovet blir större.


På kvällen rustade vi oss för regnoväder, både människor och djur. Promenerade till en by utanför samhället för att titta på elden. Byalaget anordnade firande med fin eld, vårtal, korvgrillning, fika osv. N & B tyckte nog detta var ett riktigt fantastiskt ställe som man FICK äta korv på. =) Blev en skön långpromenad på ca 1 mil. Kom hem ca 23 på kvällen, var förvånansvärt lugnt och bara enstaka personer ute i samhället. Berodde nog delvis på vädret... Vi har sovit gott allihopa efter gårdagens firande! ;)




Ett långt stråk med vitsippor under promenaden.

 

 


Mera vitsippor...





Idag väntar nya äventyr och jag UTLOVAR att det blir uppdatering i många bilder. Som jag har längtat, min absitnens är skyhög!!!!



Bild lånad från trafikverket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback