Förmiddagsmys

Tog vara på dagens förmiddag till att sova ut ordentligt, resten av veckan blev det en del aktiviteter inbokade. Roligt!
Bland annat babycafé, avtackningslunch för en kollega, iväg på träff med ett tjejgäng, promenader med en kollega m.m. Sen börjar det dra ihop sig för helg och ska förbereda lite grann men det tänkte jag inte skriva om här... ;) På lördag ska vi nämligen ha kalas för att fira att Hugo har kommit till världen! =) En del kallar det namngivning alt. dop. På torsdag kommer min mamma och resten av familjen på fredag.

Sussar sött på morgonkvisten. =)
(efter en ilsken och övertrött gårdagskväll...)

Morgonpigg Hugo!

Tittut =) Sicken min...

Kollektiv lunchvila i soffan innan eftermiddagspromenaden.

I eftermiddag har vi promenerat en timme, hem och lämna hundarna för vidare promenad till affären. Helt otroligt, sol, blå himmel och blåst idag. INTE en droppe regn på hela dagen!!!! Äntligen! =) Nu väntar vi på att J kommer hem och sen står det trädgårdskötsel på agendan.

Badhuspremiär

Ja, det är sant igår var det badhuspremiär för lille Hugo, ynka 8 veckor ung. Pappa J var på hundkurs med Busan och Nowa hos Jonas föräldrar.
Vi var ett par familjer som hade bestämt träff där på förmiddagen. Vi badade en hel timme innan HUgo tyckte att det var matdax. Det var riktigt varmt och skönt i bassängerna, vi provade lilla barnpolen och rehabbassängen. Vi var såklart bara där det var varmare i vattnet, inomhusklimatet var skönt och lagom varmt.
Efter allt badande fikades matsäck, jag har tagit med mig te och en hemmagjord baguett (bakat INNAN Hugo kom). Innan vi åkte hemmåt simmade jag 400 m, det var riktigt skönt och välbehövligt för konditionen. Är så sugen på att börja träna igen. Gör allt jag kan, alla små tillfällen som ges i vardagen.

Hugo ombytt för bad

Baddax!

Hugo och kompisen Ronja.

Söta badpojken!

Badpolarna igen! =)

Efter allt badande körde vi till en skobutik för inhandling av höstskor. Hittade ett par jättefina grövre stövlar som inte var så höga. Ingen dragkedja och inga snören att knyta. Bara dra till gummistropparna så det blir "Knutna". Efter skoinhandling körde vi till Hugos farmor och farfar där Nowa till bringat några timmar. Jonas och Busan hade också kommit dit efter spårkursen. Måste nämna att spåra är Busan jätteduktig på, smaskens att leta burkar med blodpudding i personspåret!

Mysdagar

Igår var J ledig så packade vi in hela familjen i bilen och körde till skogen för att gå en rejäl promenad. Glada hundar skuttade och busade omkring hejdlöst under promenaden. Regnet öste ner emellanåt, desto skönare att komma in i värmen och elda lite i kaminen. =)

På eftermiddagen hade vi lite vila i soffan ett tag.

Hugo myser i soffan.

Nowa myser i soffan. (ännu en sovstil!!!)

På kvällen var vi hos Hugos farmor & farfar på kvällsmat, gullade med Hugo, slötittade på TV, gosade med alla hundarna m.m. Kvällen blev till natt innan vi var hemma, skönt att krypa ner efter en skön ledig dag.

Idag har vi haft lite sovmorgon, sen gick vi iväg på loppis här i byn med tema "barn". Har inhandlat en del kläder i stl 74, 80 och 86 nu för en lagom peng. Allt möjligt blev det: bodysar, hängselbyxor, solhatt, skor (superfina kavat-skor i skinn och ett par små gympaskor), strumpor, långärmade tröjor, mössa, pyjamasar m.m. De flesta kläderna från PoP, Blåbär & lingon, Lego m.m. =) I like a lot!
Hällregnat, en gnutta sol och många skurar dagen igenom.

Nu en skön kväll med lite nödvändiga bestyr i hemmet. Imorgon väntar badhuset för mig och Hugo, ska bli trevligt! J och Busan ska på spårkurs och Nowa ska tillbringa dagen hos J´s föräldrar.

Veckans utflykter & påhitt

I lördags för en vecka sen var det marknad här i byn. ;) Då går de gamla diselloken mellan M-ryd och S-bruk. Vi passade på att åka för skoj skull. Premiär för Hugo att åka tåg. Han tog det med ro och sov sig igenom de två resorna, fram och tillbaka. Efter tågåkandet blev det en kort sväng på Marknaden. På em mötte vi upp J´s föräldrar på Marknaden för att gå lite längre. Vovvarna fick nya halsband som vi snubblade över men blir inget bildbevis denna gång.

Mina pojkar på tåget. Bärsele är mysigt!

Gamla stationen

Farmor och lille Hugo myser i vardagsrummet efter kvällsmaten.
(Tack igen M.K för de fina kläderna)

Kvällsmys i pappas famn.

Hugo tränar i gymmet. (tyvärr är fotokvalitén ohyggligt dålig)

Busan HJÄRTA plommon.
Äntligen plommonsäsong verkar Busan tycka. Smaskens med plommon!

Kvällsgympa i fina pyjamasen från Lilly.

Pappa J har börjat jobba i måndags så nu härjar jag och Hugo själva om dagarna. Under veckan har vi premiärbadat i badkaret, varit på babycafé, hälsat på farmor & farfar samt fått besök av de, gått många och långa promenader, varit på personalklubbsmöte, köpt lite nya höstblommor till altanen, haft lunchbesök av två kollegor, varit och lunchat med två vänner på ett av de lokala fiken. Ja, det var nog det mesta som var värt att nämna. ;) Annars är det det vanliga med amning, blöjbyten, tvätt, städning, matlagning, hundskötsel m.m.

Semesterkort från Norrköping

Nedan en del bilder från vistelsen i Norrköping, imorgon hemfärd igen för denna gång.

Gos i sängen.

Mys i babysittern.

Amningsstund i fotöljen.

Besök av H, A och lilla M i vagnen.
Gosevovven V vilar i trädgården efter promenad.

Utedag med längre promenad i Finspång.

Paus för mat och vila. Jättefint väder hela dagen! =)

Det börjar bli höst! Var ute på trimorientering i
dag och såg en del lönnar som börjat ändra färg...

Hugo sov gott under promenaden idag.

Hugo har åkt bärsele ikväll när vi
var ute på promenad med hundarna.

Premiär för babygymmet med "Tummen".
Inhandlat ikväll (begagnat), finemang!

Tropicariet i Kolmården

För en vecka sen gjorde vi en dagsutflykt till Tropicariet intill Kolmårdens djurpark.

Hehe, kolla vem som simmar bakom oss...

Mys-paus!

På vägen hem stannade vi och tittade på utsikten över Bråviken, jättevarmt och skönt! Vi hade med oss smörgåsar och yoghurt. Gott! När vi kom tillbaka till stan var vi in en sväng på Babyproffsen, hittade 4 body till Hugo i större storlek, ett överdrag vi letat efter till bilsätet och en hög med nya risinlägg (till tygblöjorna).

På besök

Morbror O och blivande sambo A gosar med Hugo.

A på besök över helgen i Norrköping. Roligt för oss! Igår var vi i deras lgh och har hjälpt till med tapetsering m.m. Eller jag och Hugo har mest tagit hand om Hugo och sällskapat medan de andra jobbat...

Resa

Hugo sovandes i bilbarnstolen.

Förra fredagen körde vi till Norrköping för en lite längre visit hos Hugos mormor och morfar. Min mamma har tagit några dagar ledigt-"mormorsledigt" så vi har varit på en del utflykter.

Veckan som var...

Efter svängen till Norrköping i förra veckan hade vi besök av farmor och farfar. Vi gottade oss på altanen under tisdagskvällen. =)

Mysstund, farfar V och Hugo.

Annars under veckan så blev det besök på BVC där vi varit en gång i veckan. I torsdags för snart en vecka sen vägde Hugo 3800 gram och var 55 cm. Om en vecka är det dax för nästa besök, får se vad det blir för siffror då...

Efter BVC-besöket gick vi till ett nytt café i vår lilla håla för att se vad de hade att erbjuda. Underbart goda milkshake blev det.

Hemma under dagarna blev det en hel del mys i soffan, lite fix i hemmet och i trädgården.

I fredags åkte vi upp till Norrköping igen för att hälsa på. En del besök planerade, lite dagsutflykter m.m. Roligt! Sen har Hugos mormor tagit några semesterdagar/mormorledigt vilket vi nog får säga var anledningen till att vi körde upp just nu. =)

En eftermiddag provade vi att pumpa ur mjölk och pappa J matade Hugo. Gick jättebra! (förstagångstur?)