Snabbresumé från slutet av december och januari


Har insett att jag inte haft ett "ordentligt" inlägg sedan i mitten på december, orsakerna är många och av olika karaktär. Detta är ett försök att gottgöra en del trogna (och nykomna?) bloggläsare, till att återvända hit igen många gånger! =)  Med risk för ett långt inlägg! =D

Julklapp från H & V till mig och Nowa.
Tusen tack! Kan tillägga att oxörat är uppätet sen länge och boken läst från pärm till pärm... ;)




Utsikt från mitt fönster i januari, snön hänger ner nästan en halvmeter från taket.




I slutet på januari drog IKSU-Frilufts ledarutbildning igång för detta år. Kortet är från en stuga utanför Vindeln där vi hade en helg med nya och gamla ledare. De nya ledarna har sin avslutning nu på onsdag kväll efter vårens alla utbildningsmoment och slit från oss andra i Frilufts för att hålla en god lägst nivå på vår internutbildning.




Nowa var också med, kanske inte heller så nöjd med det väder som var. Men oj så skönt att komma in i värmen i stugan igen!




Hasselbackspotatis med bönröror och avokado. Klasskompis L på besök ett par dagar och inneboende, mkt trevligt! Får passa på att hitta på lite extra när man har chansen och det är jag inte sen med!




En hel del matlagning blir det... Denna gång är klasskompisarna M & E förbi. Vi äter potatis- och purjolökssoppa med turkisk yoghurt och pannkakor till efterrätt. I glaset är det svartvinbärssaft. =)
JAG SAKNAR ER!



En annan dag är det avskedsstund för min Friluftskompis J som flyttar hem till Finland igen. =(
SAKNAR DIG OCKSÅ!




 Klasskompisen E och M (och jag) har lagat vegetarisk palt och lite annat tilltugg, sitter i ångan hemma hos E. ;)




Nowa tuggar ben hos N-E dagen före doppardagen.
Observera julgrisens julrosett!!! ;)




Jobbigt att fira jul!
 



Många dagar kring jul- ocn nyår var jag och en del av familjen ute i skogen och rastade oss.




Essy, Tyra och Nowa springer på en grusväg när vi går kring Ågelsjön.




Å här ser man de från andra hållet. =)



BILDERNA HAMNADE I FEL ORDNING MEN, MEN...





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback