Snabbresumé av februari och mars


Februari var jag i Norrköping och i början av mars åkte jag hem till Umeå igen. =)


L och hennes hund Egon var och hälsade på en dag i Norrköping, långpromenad i skogen såklart.
www.linneasdag.blogg.se



Var och hälsade på tvä dagar hemma hos E & B, såhär snyggt vill jag också ha mina kryddor men IKEA har tagit ur de små burkarna i sitt sortiment så tji fick jag...
Åkte på någon envis släng av influensa så jag var lite loj ett tag sen men skam den som ger sig.



Ute i skogen som vanligt, med mamma och pappa. Gick förbi en trevlig grillplats utmed en sjö, helt klart fint ställe att slå läger vid sommar som vinter. =) *remember*



En helg kör jag och mamma ner till mormor i Knäred för att hälsa på en snabbvisit. Stannar till vid Braehus för en välbehövlig paus innan vi kör vidare söderut. Nästa stopp blev redan i Jönköping för att kolla in hur djurmagazinet ser ut där, nyfiken som man är.



Häftiga formationer av sanddynor vid Melbystrand, Laholmsbukten.



Nowa leker med en pinne på stranden.



Lika söt som alltid.



Full fart som alltid.



Vi körde vidare till Höka naturreservat, där finns det tydligen en strand för bara rumpor på sommaren. Vi behöll kläderna på i vårstormen. ;)



Planterade vårblommor på morfars grav.



Knäreds kyrka



Påväg norrut mot Norrköping igen körde vi via Växjö och hälsade
på min klasskompis M som för terminen bor där och skriver exjobb. Vi gick en promenad kring en sjön och åt sen mat på en av Växjös mindre resturanger.



Många mil på få timmar. Nowa sover gott på kudden när vi är tillbaka i Norrköping.
(jag också!)



Jag, A-F och en annan M i var ute på Nydalasjön en dag. Hade varm choklad och njöt. Hundarna sprang glatt omkring och hade för sig lite av varje. Frös, letade efter rör eller godis.



En av helgerna grävde ett par stycken i Frilufts en stor snögrotta för ca 10 personer utanför IKSU.



Jag och ett gäng till sov där över helgen. Skönt att ha nära hem sen. =)



Helgen därpå höll ett gäng från Frilufts en vinteraktivitetsdag vid Nydalasjön där Umeås befolkning hade möjlighet att prova på diverse vinteraktiviteter så som skidåkning, gå med snöskor, pimpla m.m. Kom ca 50 personer, roligt!



Jag "in action". Hjälper en att sätta på snöskorna. =)



Medan andra roar sig! Skämt å sido. ;) Roligt att du följde med K, den lurviga uppskattade det också!



Nowa däckade när vi kom hem efter dagens påhitt.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback