Kanotpaddling på Öreälven 14-16/9

Så var det dags att hålla sin tur för IKSU-frilufts denna termin (men jag kommer ha en tur till i oktober också!).
Jag och J höll tillsammans i en tur på Öreälven den 14-16 september och hade med oss 13 deltagare, sammanlagt 15 personer. =) Alltid lite stök och bök innan man kommer iväg men väl iväg är det alltid toppen.
Helgen bjöd på regn, god mat, varm sovsäck, forsande vatten, regn, eld, uppehåll, en strimma med sol, regn och mer regn. Icke att förglömma trevligt sällskap! =)

Började paddla i Näsmark på lördag morgon och avslutade i Agnäs på söndag vid lunch.


image532
Lördag morgon. Dags att sätta i kanoterna.



image533
Jag och en av deltagarna hade täten genom turen och min ledarkollega
var längst bak tillsammans med en annan deltagare. Betydligt lättare att hålla ihop gruppen!




image534
Bron som går över Öreälven strax efter Bjurholm.



image535
Utsikten från vår lunchplats på lördagen.



image536
Nowa var med och paddlade, eller ja... hon åkte eller sov helst när vi paddlade
för att orka med och springa runt och upptäcka världen när vi gick iland.




image537
Vi lunchade på en gammal äng, Laganäset.



image538
Vila efter maten i solskenet.



image539
Tidig söndagmorgon. Tältplats lördag till söndag.



image540
En lugn söndagmorgon.



image541
...Nowa poserar...



image542
Alla som var med, inkl. jag, J och Nowa (längst ut till höger)



På söndagen var det sol och riktigt fint höstväder, härlig avslutning på en sån bra helg! =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback