Hos veterinären


Igårkväll var det veterinärbesök med nowa, usch aldrig roligt...

Hon röntgades för att utesluta misstankarna om urinsten eftersom hon inte kissat ordentligt utan bara "småskvätter". Är inte vanligt med urinsten i så ung ålder men det kan förekomma hos tikar ibland. Hon har nu fått ett antibiotika som är bredare och som förhoppningsvis ska hjälpa henne att bli helt bra nu. En helt klar förbättring ska ses inom 36 timmar annars måste vi åka in igen...
Röntgen visade att allt såg helt normalt ut och inga stenar, skönt.

Nowa har förmodligen en helt vanlig urinvägsinfektion antagligen eftersom hon tvättar sig så mycket nu.
Min pappa som alltid försker vara sååå rolig (typiskt pappor?) kom med någon fyndig kommentar...
Hon verkar vara som dig. "Sådan matte sådan hund"  VÄLDIGT roligt. ;) *not*
Usch å fy för UVI (urinvägsinfektion).
 
Nu är det bara att hålla tummarna för att hon inte tycker det är obehagligt att kissa varje gång hon löper.


Hoppas att jag inte avskräckte någon äckelmagad med detta inlägg men ni är väl vana när det gäller mig?!  =D


Nowa närbild
Nowa

Kommentarer
Postat av: Amanda

Va fiin tjej!!! Krya på Kramar till henne!!! Kram Amanda

Postat av: Elin

Usch då, stackars nowa. Krama om henne från mig. Hoppas hon blir bra snart.

Kram//Elin

2007-01-03 @ 15:40:34
Postat av: lina

vad skönt att det inte var nåt allvarligt!
karlsson & freja skickar pussar till nowa och vi hoppas att hon kryar på sig snart! :)

2007-01-04 @ 13:37:54
URL: http://i-fokus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback