Supertrevlig helg!


Blir en resume´ av ett par dagar igen... Har haft det mycket skoj och trevligt utanför min blogg... ;)



Torsdag:  JÄTTEGLAD på förmiddagen av att jag får ett sms av nannabuse som berättar att hon kommer till Umeå över helgen! *LYCKA*
Sydde ett draperi till hallen, blev jättefint när det väl kom på plats. Vilade lite extra emellan röjandet i lägenheten, tar det aldrig slut?
Innan kvällen så var jag och tränade på IKSU, blev ett svettigt "gympapass".
På kvällen var jag på en foderkurs (med inriktning på tillväxt --> dräktighet samt valpstadiet) med jobbet, var flera bekanta ansikten från flera håll och kanter. Nu kan man inte vara anonym i den här stan längre... *hrmf* 


Fredag: Upp i gryningen och städade, skönt att ha det nystädat när någon kommer på besök. Tänk om det alltid kunde vara nystädat... Tar ju visserligen inte så lång tid att städa en etta men ändå...
Käkade lunch och fixade lite dittan och dattan innan sista träffen på miljörättskursen började vid kl 13. Vi hade "redovisning" om olika rättsfall och en kort utvärdering av kursen. Intressant och lärorik kurs! 
Följde med min supersnälla vän A.M hem ett tag, åt mellanmål och snackade skit innan jag cyklade hem.  Japp, jag cyklade... usch det var riktigt läskigt att vara så högt upp. Låter kanske lite knäpp (som vanligt) men jag har inte cyklat sedan 1:a december när jag körde omkull ordentligt! Gjorde riktigt ont i armen, tur att man glömmer fort!!!
Väl hemma så lagade jag potatisgratäng med färstäcke och morötter för kvällen.
Vid 19-tiden tog jag flygbussen till flygplatsen för att möta nannabuse!  =D Vilken glädje! Blev ett riktigt kramkalas! Konsatterade att det går fort att flyga mellan Umeå och Arlanda, ca 1 h *nickar*
Flygbussen hem igen och så åt vi mat, pratade och hade det trevligt under kvällen.
Blev en riktigt trevlig fredag och det blev ännu bättre av att solen lyste så mycket som den bara kunde!


Lördag: Käkar god frukost och går sen in till stan och ränner i affärer hela dagen. Jag inhandlade ett diskställ och ett par linnebyxor för kallare sommardagar. (får väl hoppas att de inte kommer till användning då) Nannabuse shoppade en fräsig bikini för sommarens bad, jättefin.
Påvägen från stan var vi på "slottet" och hängde ett dag. Alltid lika trevligt! =)
Promenerade hem igen i svagt solljus...
Lagade mat, det blev kycklinggryta med kikärter, champinjoner, wokgrönsaker m.m. och bulgur till. Bäst att ladda med något gott i magen innan vi skulle till studentpuben, NH (Nationernas Hus).
Gjorde oss klara för NH, skulle vara melodispecial med storbildsskärm och lite allmänt jippo. Är väl inget superfans av melodifestivalen men tyckte at det var väldigt trevligt.
Var kvar hela kvällen och gick hem sen och sov för att orka upp till morgondagens påhitt.

Lägger in ett nytt kort som togs innan vi skulle ut till NH. Blir ni nöjda nu? ;)


Ylva ny frisyr 3

Jag med min "nya" frisyr"


Söndag: Upp å käka frukost sen for vi iväg till IKSU. Vi (jag och nannabuse) simmade, badade bubbelpol och bastade, var jätteskönt och åt frukt. Blir ju helt slapp i kroppen å knoppen efter en sån här förmiddag.
Hem en sväng och sen till "slottet" för att tillsammans med dessa glada filurer gå ut och äta en massa god mat. Tyvärr var det stängt och vi gick til ett annat ställe och åt, var minst lika gott. Efterrätt blev det på "slottet" innan vi traskade hem igen för en lugn och stillsam hemmakväll.
Vi såg på TV och film långt in på natten!


Måndag: Upp i gryningen och käkade frukost innan nannabuse skulle åka flygbussen ut till flyget för att åka hem igen... Inte lika roligt att se flygbussen den här gången =( *bhuua*
Kramkalas igen och lovande ord om påsken! ;)
Hade ett par timmar innan jag skulle vara i skolan så jag tvättade och pysslade lite.
Började ny kursidag: Health effects 10 c.
Hinner lagom hem och min kompis från Övertorneå (f.d Jönköping) kommer hit och hälsar på. Mycket besök blir det! Trevligt! Hon har med sig sin "lilla" hund Kiira på ca 5 månader.
Vi åker omkring lite i Umeå innan vi somnar gott.

Kiira 5 månader
Kiira ca 5 månader


Tisdag: Föreläsning på förmiddagen. Kursen verkar mycket intressant. Än så länge den roligaste kursen, får väl se om jag hinner att ångra mig...
Sover hela eftermiddagen innan jag går iväg för att träffa lite IKSU-friluftsfolk hemma hos en av de "gamla rävarna" på kvällen. Nice!


Onsdag: Föreläsningen var ännu bättre idag, var ska detta sluta?!?
Tränat simning på em, bubbelpolat (nytt ord?) och bastat innan jag M.B och A.D gick hem till mig och åt mackor och drack te´.
Ikväll är det IKSU-friluftsledarutbildning och ska gå iväg om ett tag. Idag är det turplanering och ekonomi som står på schemat. =) Kan bli en trevlig kväll!


Jaha, det var allt för mig denna gång gott folk!
Ni har väl inte trott att jag bara legat och pillat naveln sedan i onsdags?!?  *skäms*
HA DET SÅ BRA!







Kommentarer
Postat av: Sara

mycket navelludd slulle det blivit i så fall :P

2006-03-22 @ 22:27:05
Postat av: Amanda

Du har alltid så mkt för dig!!! Man blir ju riktigt taggad att sätta sig på det långa tåget upp till dig så man får vara med om allt roligt. Å Kramkalas är ju alltid trevligt *ler*. jag var hos frissan igår, drygt 1dm rykte. SÅ hej då toffs och allt annat.. Känns lite konstigt då jag fösker dra ihop det till en hela tiden av vana.

Krmais.. Ska till skolan nu för en sista genomgång med handledaren om vårt arbete *gulp* Hehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback