Pluggdag och andra funderingar


Då var det lördag igen! Tiden går så fort och det känns som om det var en vecka sen ungefär...

Idag har jag bokat in jobb på DM för hela våren och pratat igenom om hur jag önskar ha det i sommaren. Så smidigt och bra!

Var en sväng och handlade frukt på förmiddagen. Tror jag skulle kunna leva på frukt... *nästan*

Dagen har tillägnats läsning i en mycket spännande bok. *Den svenska miljörätten* Har kommit en bra bit på väg nu, nice. Som tur är finns det många timmar kvar av dygnt så det blir fler siodr.
Måste nog säga att jag är lite stolt över mig själv... men framför allt för min ansträngning för gårdagens eftermiddag och kväll igår då jag läste en hel kursbok!!!  =) *Go Ylva*

Kvällen ska fortsättas med läsning i kursboken, snaaaart...

Jag har lagat lite mat idag också för att överleva.
Socialstyrelsen rekommenderar dagligt intag av näring. *nähe?*

Idag har jag lagat pajer mellan pluggandet (smidigt med mat i ugnen), en tacopaj och en broccoli/linspaj.
Åt grekisk sallad till. *mums*
Får väl resultera i dagens bild...

Tacopaj med grekisk sallad
Tacopaj med grekisk sallad


Åååå... jag blir lite frustrerad över BSE och H1N5...
MEN jag har läst en rolig artikel!
Här kommer en del utav den. =)

1. Brukar du ofta vada genom fågelträck och gärna gnugga in det i händerna som du sedan slickar på?


2. Är det vanligt att du ber din Icahandlare ta hem ko-hjärna till ditt fredagsmys?
 
3. Bär du hem självdöda fåglar från Oskarshamn och tycker att du kommer billigt undan med   middagsmaten?

  4. Längtar du efter att få suga på ett rått koöga medan du ser Melodifestivalen?

  5. Söker du aktivt praktikantplats som fågelskötare vid en smittad fågelfarm i Kina?

  6. Tycker du inte att din hemmagjorda korv blir densamma om du inte får använda tolvfingertarmen från en ko att stoppa den i?

  Sammanfattningsvis: Har du svarat nej på alla frågor ska du bara ta det lugnt, äta god mat av alla sorter och njuta av den.
  Har du däremot svarat ja på någon fråga borde du söka hjälp.


SÅ ROLIG!
MEN man bör ju ändå respektera SJV m.fl. rekommendationer och lagar... Detta var ju lite väl överdrivet men fruktansvärt roligt!!!   =D

Skulle vilja be er som läser att skriva en kommentar, bara hej krävs ingen roman.
Ser att det är många som läser... men vilka är ni? För att kommentera hittar ni en länk direkt efter inlägget där det står "kommentera".
Sidan kommer att bli lösenordsskyddad såsmåningom och då har jag koll på er... *haha*



Ha en bra lördag  kväll!



Krya på dig Nannabuse! *bästa-vän-kram*










Kommentarer
Postat av: Anna

jaha, får väl vara först ut med att kommentera. kollar din blogg varje dag. rolig läsning, fattar inte hur du orkar dock. är en del förkortningar som jag inte alltid förstår mig på men det brukar lösa sig. lycka till med din fortsatta läsning. kram!!!

2006-03-04 @ 19:00:40
Postat av: lina

hej! :D

Postat av: Charlotta

Hej, brukar kolla din blogg emellanåt. Du verkar vara en riktig matlagerska :)

2006-03-04 @ 23:09:32
URL: http://www.cloudinthesky.se
Postat av: Kattis

hej hej =) lämnar lite avtryck här så du vet att jag varit här och tagit del av din dag =)

Kram

2006-03-05 @ 11:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback