Ljus i mörkret


Senaste tiden har varit bra, riktigt bra!  =)

Var ett bra tag sedan jag skrev och tänkte sammanfatta vad som hänt om dagarna med ett inlägg här i bloggen som jag har försummat totalt, tyvärr!

Det är som sagt cirka 2 veckor sedan jag skrev vilket är alldeles på tok för lång tid sedan tycker jag...

Haft föreläsningar om allehanda djurslag på Naturbruksgymnasiet här utanför Umeå som heter Forslunda. Dagarna har varit bra men det är MYCKET som jag läste under mina 3 år då jag utbildade mig till djurvårdare med profilering på djurparksdjur. Känns som om den utbildningen underskattas och att den inte räknas nu!? Känner helt klart att jag kunde hållt i de flesta föreläsningarna om de olika djurslagen, det har varit en ganska låg nivå och väldigt grundläggande. Känner att jag behöver gå in mer på djupet. Givetvis har jag full förståelse att man måste börja någonstans för att alla ska ha en möjlighet att ha samma "lägsta nivå" men jag då? Vad ska jag få ut av det? Grupparbetet har gått bra och det har varit riktigt trevligt, ett av de bästa hittills! Det är nog för att vi har det så roligt och lättsamt i gruppen. Trots det så hade jag gärna gjort ett inviduellt arbete för at själv kunna utvecklas mer på ett område där jag känner att jag har stor kunskap men inte får användning av den som jag önskar. Tråkigt.
Men visst har det varit bra ändå, jag hänger inte läpp! (bara liite)


Har träffats i IKSU-frilufts i ledarrekryteringsgruppen en hel del den senaste tiden för att göra klart det sista jobbet inför nästa års ledarutbildning. Intervjuerna gjorde klarts förra veckan och brev är nu utskickade till alla sökande om besked hur det har gått. Nu återstår det kopiering av papper till de nya för att sammanställa pärmar med information. Blir bra det här! Trivs bra. =)


Fredagen åkte jag och min grupp iväg på studiebesök till "Yttertavle Ägg" för att se hur en typ av sådan verksamhet fungerar. Det var intressant att se anläggningarna och få se att hönsen såg välmående ut. Bra!


Jobbade förra lördagen var lite kämpigt emellanåt då jag legat i influensa (MHS-sjukan?) under veckan men jag bangar knappast! Börjar bli mycket folk inför julen även på djurmagazinet. Många som vill ha klappar!!! Konstigt bara att kunderna kommer in drösvis, tar de varandra i hand på parkeringen och går in samtidigt?! Jag börjar nästan undra...


Förra söndagen körde jag till Bureå som ligger strax söder om Skellefteå (det vet ni vid det här lagret va?) för att hälsa på Nowas uppfödare. Det var en trevlig dag med gott fika och mat samt mycket prat om......hundar!  *nähe?*
Vägen dit var ljuvlig på morgonkvisten, soluppgång och fint väder! Å vad jag saknar att sitta å titta på hur solen går upp eller ned. Längtar jag redan efter sommaren? Nej... Vill ha massor av snö nu så jag kan få åka en massa skidor.


Måndagen började bra med en heldagsföreläsning av djurskyddsinspektören från Luleå kommun, var jättebra och information anpassad för vår kurs och utbildning. Äntligen, mer sånt! På kvällen skulle jag gå på hundkurs med Nowa men regnet vräkte ner hela tiden så jag stannade hemma med en kompis och skrev ihop alla seminarie- och instuderingsfrågor. Trevligt trots att frågorna mestadels handlade hantering av gödsel på lantbruk. ;)


På tisdagen ägnades åt att skriva ihop en rapport om vårt studiebesök ("träningsinspektion").


Onsdag morgon var en trevlig morgon. Vaknade av klockan strax före sju eftersom jag tänkte titta på luciatåget på SVT för att försöka att få någon julstämning vilket har varit lite problematisk den senaste tiden då snön lyser med sin frånvaro. Hann precis somna om då det ringde. Förbaskade klocka tänkte jag och stängde av den. Det fortsatte att ringa. Det var inte min väckarklockan utan min dörrklocka. Hoppade upp ur sängen och öppnade. Utanför står två v mina klasskompisar och sjunger "vår julskinka har rymt". Sååå roligt! De gjorde verkligen min dag! Mycket glad. Jag fick ett pepparkakshjärta med mitt namn på, kändes som om man var liten igen... =D


Torsdagen hade jag seminarie om miljöskydd på lantbruk, gick bra. Lyckligtvis så hade jag svarat rätt på de flesta frågorna. Läraren är dock lite snurrig och har inte helt koll på tillvaron. Lärde mig en del, toppen!


Fredagen jobbade min grupp med lite uppgifter rörande aktuell djurskyddslagstiftning, gick bra. =) Bara att läsa igenom allt, en del har ju ändrats och det blir en hel del §.
På eftermiddagen röjde jag här hemma och tvättade en massa, nödvändigt ont. Blev fint och julstämningen blev bara bättre. Vänner började droppa in på eftermiddgen då vi skulle ha lite "förfest" innan vi skulle gå iväg på sittning på en av universitetets studentpubar. Vi drack glögg och hade det riktigt trveligt och lyssnade på julmusik. Temat på sittningen skulle vara "JUL", mycket passande. Jag hade en svart klänning dekorerad med små julgrankulor, glittrande tomteluva och glitter slängandes runt halsen. Piffigt!


Sittningen var bra, god mat och trevligt folk. Var bara från mitt program från alla årskurser, ganska länge sedan förra sittningen så det var roligt att få se många från programmet. Efter sittningen öppnades stället för alla och folket strömmade in efter ett tag, roligt med mycket folk. For runt på dansgolvet tills de stängde vid 02. Kvällen var mer än bra och jag gillade läget.


Lördagen, jobb! Mycket folk, tar dagen aldrig slut? Känns i fötterna från gårdagen, härligt!
Efter jobbet tog jag poschen ner till stan och gick på resturangen "Invito" med en kompis för att fira hennes födelsedag. *grattis igen vännen*  Det var jättetrevligt och riktigt mysigt med god buffé. Mätta åkte vi därifrån och hem till mig för att inta efterrätt och kaffedrink. 


Söndagen började med fika på Skogis (SLU). Gott och mysigt men KALLT!
På eftermiddagen var jag på julbord på hamnmagasinet med Maya, Elli och Anna från Slottet. Var jättegott men oj så mätt jag var efter fikat. Kvällen tillbringades på Slottet, skönt att bara koppla av efter en härlig dag som jag kan leva länge på, tror jag.


Idag är det måndag. Ja, iallafall en stund till...
Har varit på studiebesök på Röbäcksdalen som är ett forskningsprojekt som SLU driver. Var och tittade på deras anläggning och fick både se miljö- och djurskydd. Bra! Modernt. Nästan lite sugen på att jobba där...  Eftermiddagen hade vi föreläsning av Västerbottens länsveterinär och fick höra det senaste, mycket bra.
Direkt efter skjutsade jag Anna M till flyget då hon skulle flyga hem.


Denna kväll liksom många andra kvällar har jag tillbringat med Kristina, druckit kaffe och pratat. *kram* Du är så go!


Japp, det var mitt liv. Bättre än så blir det inte just nu men jag trivs och mår väldigt bra med min tillvaro. Jobbar dock på att den ska bli bättre. Någon som orkat läsa? Jag är imponerad... 



Godnatt på er mina vänner!


Avslutar med en bild på lussefirandet från i onsdagsmorse...


Camilla och Linda

Mina tokiga och roliga klasskompisar som kom förbi och
lussade för mig tidigt på luciamorgon.


Kommentarer
Postat av: anna

Åh va söta klasskompisar du har som kommer och lussa. Det verkar som om du mår rätt bra. Känns bra att höra :) Din klänning på sittningen låter super läcker.. Har du det på bild kanske? ;-) God jul och en massa kramar

Postat av: Amanda

ÅÅ du gör alltid en massa skojj. Skönt att du är frisk igen.

Skulle som sagt vara interssat och se din klänning som Anna (ovan) nämner *ler*

Massa Kramar

2006-12-20 @ 12:11:07
URL: http://mandisnk.blogg.se
Postat av: lina

jag orkade läsa! :)
ha nu en riktigt bra jul i norrköping!
förresten kolla din mail, du har ett julkort från mig där. :)
*kram*

2006-12-22 @ 09:56:12
URL: http://i-fokus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback