Sara på besök under ett par veckor

För cirka 3 veckor sen kom min vän/granne (haha) Sara som skulle vara inneboende i 3 veckor för att ha sin APU(Arbetsplatsförlagdutbildning) i Umeå på en veterinärklinik. Blev ganska lite kort tagna men vi har gjort en hel del under dessa veckor. =)

Vid en promenad vid Nydalasjön iaktar vi några som kaitar (osäker på stavningen?!)



Matlagning, pasta med grönsaker i sås med smak av muskot. Mums!



Kanske är våren på gång, det har börjat töa.



Bus i snön, det kom mer snö...



Sara gör sig lustig när hon är iväg med min kamera. ;)



Över påskdagarna far vi bland annat till Storborgaren och hälsar på Saras släkt. Det blir inte så mycket kort för batteriet tog slut, undrar om det beror på att Sara lånade min kamera och jag har ca 30 kort på huset från olika vinklar?!? *hmm*
(Kortet taget av Sara)




Så här kommer ett kort på huset...
(taget av Sara)



Nowa nere vis sjön.



Många som är ute och pimplar.



Nowa sitter och hundsover på skotern. ;)



Påskafton blev det utförsåkning! =) *yippi*
Jag och Sara i liften på väg uppför solberget.



Veckan efter påsk åkte jag till STHLM ett par dagar på djurskyddsmöte och årsmöte med naturvetarförbundet där jag sitter som representant. Första kvällen var vi ute och åt innan vi gick på opera. Vi såg "friskytten", helt okej, för att vara opera. Maten som jag åt var "gröna kroppkakor med blomkålsmos och rårörda lingon" vilket var väldigt gott, drack lite vin till maten. Haha, ny smakupplevelse. Tror inte dte var optimalt...
Sara ocn Nowa håller ställningarna hemma. =) *tusen tack för hjälpen!*



Bodde på ett hotell i Nacka. Jag hade badkar, lyxigt!
Jag gick upp i god tid på morgonen och badade innan mötet. =)




På lördagen innan jag skulle flyga hem igen så gick jag en sväng på stan med kompis A efter lunch hemma hos henne. Köpte tulpaner på Hötorget, vårkänslorna kommer krypandes...



Väl hemma tog jag tag och renasde bort mina små granar med belysning från balkonglådorna så att jag kan plantera vårblommor så snart som möjligt.



Igår var det sovmorgon som gällde, det var inte bara jag som behövde vila.



Igår eftermiddag var jag på stan och handlade lite vårblommor och planterade på kvällen. Som synes är det forfarande en hel del snö kvar. Till natten lyfter jag in blommorna så de inte fryser.





I fredags åkte sara med tåget hem till Norrköping igen med tåget, roligt att du ville bo här ett tag! =) Det är redan tomt och ensamt igen...



SNART NY VECKA, NYA TAG OCH NYA UTMANINGAR!

Ja, pappa kommer över nästa helg och hälsar på. =) Får se vad vi ska roa oss med, det blir nog en del skog misstänker jag och lite annat smått å gott. Men innan dess EXJOBB och distanskurs i högt tempo!!!
Sen är det avslutning för IKSU-Frilufts ledarutbildning 2008, styrelsemöte, ledarrek.möte,  hundträning, hälsodag på universitetet, arbetsmarknadsdagar, namnsdagsfika, sittning på kårhuset m.m. Så jag kommer nog inte sitta sysslolös den här veckan heller...  












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback