Fortsättning på min sommarlovsdagbok!


Fortsättning på min sommarlovsdagbok…



1 juli sol, Umeå:
Åker till Bureå och hämtar min hund Nowa, ÄNTLIGEN!
Det är riktigt spännande! =D *glädje*
Känns lite märkligt att bara få ta med henne ut från huset och åka iväg med henne på bussen som tar oss hem… men roligt!



2 juli, sol, Umeå:
Är bara hemma och har det bra.
Träffar min vän K från frilufts på eftermiddagen och vi går och äter jordgubbar med glass i närheten av SLU. K fotograferar Nowa på alla möjliga sätt och vis! =) Korten visar sig bli jättebra, TACK!



3 juli, sol, Umeå:
Mamma, pappa och lillebror Erik kommer till Umeå. Varmt idag också, skönt. Det blir glass ute, favorit i repris!!! ;)  Nannabuse fyller år, GRATTIS! =D


 

4 juli, sol, Umeå:
Vi åker till Bäcksjön och går i skogen, det var där jag var tidigare i våras och letade efter tjädrar om ni minns det från ett tidigare inlägg här i min blogg. Nowa provade försiktigt att gå med tassarna i vattenbrynet.



5 juli, sol, Umeå:
Åker vi till Tavelsjö, lika fint som vanligt. Mamma och jag går leden upp till toppen medan pappa och Erik är ute och tränar i trakterna runtomkring. Vi ses på toppen och äter lunch. Det är jättevarmt! Nere igen åker vi till sjön och badar. På kvällen fixas det hemma.



6 juli, sol, Umeå:
Vi åker till Norrmjöle, havet och har en skön dag på stranden tills åskvädret kommer ikapp oss…



7 juli, Umeå:
Mamma och jag är hemma och fixar hela dagen. Pappa och Erik åker vidare norrut till Sarek för vandring under två veckors tid. Åååå jag vill också!!! Men har ju annat roligt att ägna mig åt såklart… tycker bara att tiden är illa vald.



9 juli, olika väder, Umeå:
Resa till Norrköping. Tar 13 h allt som allt med alla stopp. Nowa är jätteduktig! Hon sov ända till Västerås men tyckte att det är lite tråkigt sen… På kvällen tar vi det lugnt och vilar. =)



10 juli, sol, Norrköping:
Tar det lugnt hemma. (observera att just nu är ”hemma” hos mamma å pappa)
Sara och Gösta kommer på besök under kvällen, roligt att de längtade så mycket efter mig! Eller var det någon annan de vill se på?!? ;)



11 juli, sol, Norrköping:
Hela huset är tomt. Mamma är på orientering under några dagar och lillebror Olof är också iväg.
Anna kommer och hälsar på!!!! =) Lika trevligt som alltid. =D *kraaam*



12 juli, sol, Norrköping:
Hela huset är tomt. Vet inte riktigt var dagen tar vägen men kväll lir det. Jag tar med mig Nowa och går på utomhusbio. Det var ca 3500 personer där men det bekommer inte henne som tryggt ligger och sover i knät hela filmen igenom.



13 juli, sol, Norrköping:
Vi åker till Morängen och badar. Sara hänger med och sover sen över, roligt!



14 juli, sol, Norrköping:
Åker till Sörsjön hela dagen.



15 juli, sol, Norrköping:
Dagen for iväg och jag undrar fortfarande vad jag gjorde… ;)



16 juli, sol, Norrköping:
Åker till Sörsjön igen, roligt! Utomhusbio på kvällen.



17 juli, sol, Norrköping:
Träffar Carina m. familj. Sååå roligt att ses igen. Var riktigt länge sedan!!!! Jag åker ut till Djurön där vi fikar, badar, spelar spel, busar runt ute och äter god mat ute på kvällen.



18 juli, sol/molnigt, Norrköping:
Sara fyller år! GRATTIS på födelsedagen. =) ”hipp-hipp-hurra”  Är hos henne hela kvällen och har det riktigt trevligt.



19 juli, sol, Norrköping:
Dagen försvinner å kvällen kommer. Jag och I går på utomhusbio, trevligt, trevligt! =)



20 juli, sol, Norrköping:
Är hemma, dagen försvinner i ett nafs!



21 juli, sol, Norrköping:
Varit hemma och fixat med ditten å datten…



22 juli, sol, Norrköping:
Mamma och jag åker till Kolmårdsskogen för att plocka blåbär men jag tycker mer att vi letade efter blåbär… Torrt i sommar=lite blåbär!Däremot plockar vi lite svamp som lyser i skogen trots torkan. Vi åker och badar på hemvägen. Skönt!



23 juli, sol, Norrköping:
Går på stan, jättekul! Mamma är hemma med Nowa. =) Vi åker och badar på kvällen. Pappa och Erik kommer hem igen från sin vandring.



24 juli, sol, Norrköping:
Är hemma mestadels men åker och handlar en sväng.



25 juli, sol, Norrköping:
Läser böcker, solar, åker på orienteringsträning, badar m.m.



26 juli, sol, Norrköping:
Jag och pappa går på utomhusbio.



27 juli, sol, Norrköping:
Åker till Norsholm och vaccinerar Nowa.



28 juli, sol, Norrköping/Jönköping/Knäred:
Åker till Knäred för att hälsa på mormor och morfar kombinerat med orienteringstävlingar i Bjärnum. På väg ner stannar mamma, jag och Nowa i Jönköping och går på stan. Jag hittar en hög med sommarkläder, roligt! Vi hälsar på morfar, åker till Melbystrand m.m.Denna helg har jag skrivit om tidigare i ett inlägg och där finns det även en del bilder.



29 juli, sol/regn, Knäred/Bjärnum:
Åker till Bjärnum där mamma ska springa veteran RM. Vi åker till mormors syster och hälsar på i Tyringe.



30 juli, sol/regn/åska, Knäred/Bjärnum/Norrköping:
Veteran RM i Bjärnum, hälsar på morfar, M & Å i Laholm. Åker mot Norrköping igen men stannar i Jönköping för att träffa E.E en kort sväng under ett cykelskjul. Haha! ;)



1 augusti, sol Norrköping:
Träffade Anna och vi åkte till Ågelsjön. Var en fin kväll och ganska mysigt ute.
Hemma firade vi både pappa och Olof som haft namnsdag.



2 augusti, sol/regn, Norrköping:
Orientering i Tolskepp.



3 och 4 augusti passerade utan att jag skrev upp vad jag hade för mig… *hoppsan Kerstin*



5 augusti, sol, Finspång:
Nattorientering i grannorten Finspång.



6 augusti, sol, Norrköping:
Träffar Ingrid och Sara, de kommer på middag. Vi åker till Ågelsjön sent på kvällen och tar ett kvällsdopp, det är sommar det!!! =)



7 augusti, sol, Norrköping:
Klipptid på Dimelle´s i Norrköping. Hämtar Sara i stallet efteråt, vi åker till CBG och läser, sover, spelar monopol m.m. Vilken kväll! =D



8 augusti, sol/regn, Norrköping:
Åker till Brukshundsklubben med Malin, Tyra och Felicia där vi träffar en av Tyras valpar. Nowa tycker att de är lite stora att busa med… men oj vad spännande de luktar!
Åker till Sally och hälsar på, min gamla extra mormor på 98 bast! ;) Vi fikar å har en härlig pratstund om det mesta här i livet.
På eftermiddagen går jag över till Sara och Ingrid där vi äter god kvällsmat på altanen, går promenad i skogen och ser på ”Morden i midsomer”.



9 augusti, sol, Norrköping:
Mot Umeå på kvällen, under dagen blir det mest tvättning och packning. Jag får med mig allt hem till Umeå, tjohoo! =D *yes*



10 augusti, sol/regn, Umeå:
Home sweet home, äntligen hemma. Resan gick bra, Nowa skötte sig exemplariskt hela vägen. Hon sov, haha!
Det blir mest att packa upp, handla och göra sig hemmastadd igen.
Träning på IKSU på eftermiddagen, skönt att konditionen finns kvar. Men vad hade jag väntat mig efter all vardagsmotion?!?



11 augusti, sol, Umeå:
Är hemma hela dagen mer eller mindre.
Tränar på IKSU på eftermiddagen.



12 augusti, sol, Umeå:
Dags att börja jobba igen. Nowa åker cykelkorg till jobbet, tråkigt att sitta stilla men lite spännande med allt som vi åker förbi. Hem går det som en dans!
Ojojoj, vad roligt att jobba igen, hade verkligen glömt hur bra jag trivs på DM.



13 augusti, sol, Umeå:
Hemma å har det bra.
Tränar på IKSU på förmiddagen.



14 augusti, sol, Umeå:
Jobbar på DM.



15 augusti, sol, Umeå:
Jobbar på DM.



16 augusti, regn/åska, Umeå:
Jobbar på DM. Träffar en kompis på kvällen, vi äter nygräddade våfflor och pratar hela kvällen lång.



17 augusti, regn/åska, Umeå:
Jobbar på DM.



18 augusti, sol, Umeå:
Jobbar på DM.



19 augusti, sol, Umeå:
Cyklar ut till Umeås brukshundsklubb på Ön för att anmäla Nowa till en valpkurs. Hoppas verkligen att vi kommer med! =) Åker och handlar efteråt för att sedan hem och lämna maten och hämta Nowa. Vi tar cykeln och flänger iväg till jobbet för ett par timmar, kort dag. *lyxigt* En lugn hemmakväll.

 

 

 

 

 

 

 

     

 



Kommentarer
Postat av: Elin

Väl dokumenterat ;)

2006-08-20 @ 16:14:17
Postat av: Ann-Louise

Hej på er!
Tack för besöket och hoppas ni tittar in snart igen. Ni är så välkomna så!
Hit kommer jag definitivt fler gånger. Jättekul att läsa om er och titta på alla fina bilder.
Nowa är ju för söt! Kommer ihåg när Esther var så liten. Det var full rulle från morgon till kväll! :-D Jag var precis sluuuut. Det var en helt underbar tid och är fortfarande. Det är full rulle på henne nu också och vi tränar mycket agility. Det är bland det bästa hon vet, förrutom att bada i havet och ligga i soffan och snarka. :-)

Ha det så jättebra!
/Ann-Louise


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback