Byggnation av hundrastgård och påskfirande



P & J har påbörjat arbetet med att sätta stolpar och
gräva ner kantsten. Jag, A och O plockade sten innan vi körde
ut matjord och krattade för att förbereda sådd av ny gräsmatta.

 

 


Fikapaus på altanen på framsidan.

 



O vilar på soffan och E kollar inredningstips för hemmet... ;)

 



Påskbakelse

 



Uppsättning av nät. P, O och J hjälps åt.

 



Pallkragar med ny matjord, förberedda för sådd och plantering.





Stugan har fått räcke, ett litet altandäck och ventilationsnät under nocken.

 

 


Det börjar ta form mer och mer!





Ny dörr, "hönegång" och tung vattenskål i sten.





Bild tagen innifrån rastgården. Bordet snickrade vi ihop i höstas.

 

 


Kommentarer
Postat av: lina & august

där kommer nog tjejerna trivas! :)

Postat av: Stora lillebror

Vad säger odjuren om sin nya hemvist?

2010-04-12 @ 23:16:53
Postat av: Y

Odjuren inspekterar dagligen. =) Kommer sannolikt ej vara hemma förrän till sommaren ändå när jag går hem så det blir en bra "inskolning" nu när de är vana att åka till Köphult.

2010-04-13 @ 21:20:53
Postat av: Anna O

Vad duktiga ni är på att bygga och renovera... :) Och sicken mage du börjar få. Spännande. Måste säga att J har väldigt bra smak på färg på barnvagn. Jag har brun och älskar det. Dem flesta kör med svart.

Många kramar ifrån mig och oskar

2010-04-18 @ 16:12:57
URL: http://nyttkapitelimittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback