Egypten-del 1 (Kairo)


Jag och familjen N-E for till Egypten för en månad sen. Här nedan följer en rad bilder från den
härliga och väl ihågkomna resan! Ni minns väl våra mest använda ord under resan?!?! ;)  *Haha*
TACK ÄN EN GÅNG FÖR ATT JAG FICK MÖJLIGHET ATT FÖLJA MED!!!



Första dagen påväg till pyramiderna och vad ser man?!
Knorr-reklam, på arabiska!





Högsta pyramiden- ca 146 meter hög (om jag inte minns totalt jättefel).





Egyptisk polis på kamel. =)




Sara (och jag-bakom kameran) på vift vid en annan pyramid.





Jag!
(samt egyptisk polis som dividerar med en annan turist i nedre hörnet...)






Pyramiderna med Giza/Kairo i bakgrunden.





Sfinxen




Sfinxen och jag.




"En blomma i Afrikan öken..."




Glasblåsare som tillverkar parfymflaskor. Jag satt dock omest och tänkte på
arbetsmiljö. Gasoltub, inga glasögon, skyddskläder osv.





Skål för Ingrid! Inte var dag man dricker champange kl. 06 på morgonen,
men så var det inte vilken dag som helst-UTAN Ingrids födelsedag!!! 





Innegården vid hotellet i Kairo.



Jag vid Sakkara.



Vår gudie Atef med Svenska flaggan i högsta hugg!




Ingrid njuter i solen efter en god lunchbuffé.




Strålningsrisk och risk för magnetiska fält?




Fin gul blomma med en moské i bakgrunden.




Grönklädda gubbar (läs gummor) från Mars på besök i moské.




Hisnande utsikt över innergården vid hotellet, från 20:e våningen.



Fortsättning följer vid del 2 (Luxor/Assuan)





Kommentarer
Postat av: anna

Ser ut som du har haft det alldeles underbart... blir nästan lite avis

Men det har du förtjänat efter så många års pluggande.

kramar i massor

Postat av: Amanda

ÅÅ har missat att du hunnit uppdaterat igen.. Del 1-2.. Härligt med semester och en brun Ylva .. Vill oxå vara brun! Massor med Kramar till dig och tjejerna!

2008-12-08 @ 17:28:37
URL: http://www.lundsgard.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback