Jobb, födelsedagsfest och snöstorm


Helgen har varit bra.

Fredagskvällen blev det filmtajm, trevligt och väldigt roligt! Ont i skrattgroparna... =)

I lördags var jag upp med tuppen för att hinna med en del ärenden innan jag skulle jobba. Inhandlade ett nytt hjul till min cykel, köpte blommor till kvällen m.m.
Jobbade hela dagen.
Fixade även lite påväg hem från jobbet så nu ligger jag "i-fas" på fixarfronten.
Bytte hjul på cykeln på kvällen, nu går cykeln som en dröm. Tur att man inte har tummen mitt i handen! ;)
Lämnade Nowa på passning, guld värt! Cyklade till en friluftskompis fyller 30. Överraskade med färgglada tulpaner och grenar av sälg (videkisar) som jag hade bundit till en bukett. Kvällen var toppen med god tårta, bubblande drycker och mycket, mycket, mycket prat om allt från finska vinterkriget till att analysera sönder lärarollen m.m. Mycket skrattande! =D

Idag. Vaknade av att solen sken in i rummet, +8 grader och klarblå himmel. Attans!!! Man kanske skulle åkt med och isklättrat... *mutter-butter* Men nej, lite att göra hemma...
Jag, Nowa, min granne H och hennes hund tog oss en lång förmiddagspromenad utmed älven i solskenet.
Var hemma och städade under eftermiddagen och gnolade på med lite av varje. Gick och tränade med min friluftskompis J och min granne H på IKSU. Svettigt och roligt!
På kvällen så cyklade jag och min friluftskompis J till Umeås dansimperium på Västerslätt för att vara med på en buggkväll. Spännande! Dags att ta tag i de gamla kunskaperna... Vägen hem var det snöstorm med hård vind och piskande snöfall/regn som nålar. Skönt att komma in i värmen!!!


Till veckan ska jag även göra lite annat förutom att plugga. =) T.ex. gå på ledarrekmöte med frilufts, på föreläsning som ges av Anders Hallgren ("hundpsykolog"), börja ny kurs med Nowa (allmän lydnad på brukshundsklubben), träna på IKSU, jobba m.m.

Så jag är inte ett dugg bekymmrad över att dagarna ska gå. Som vanligt. =)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Om man har ont i groparna vad var det som orsakade detta?
Gni

2007-03-24 @ 19:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback