Vintertur till Grössjön


Uppe med ljuset. Äter frukost, gröt och nybakat bröd.  Packar väskan med grejer för grillning och en skön dag i skogen och lite pryttlar till en frusen hund.


Möter upp V och hennes gamla klasskompis M för att sedan vandra iväg till Grössjön. Minusgrader, snö, sol och blåhimmel en söndagsförmiddag, härligt! =)
Påväg ut till sjön möter vi ett gäng (varav en som jag gick en utbildning med tillsammans) de hade övernattat ute vid tornet och var påväg hem igen på sina skidor...
Nowa skuttar hej vilt i snön hela vägen ut till fågeltornet när där vi stannar efter att ha gått ett tag. Elden brinner, solen skiner och det är alldeles tyst (nästan hela tiden). Vi grillar och pratar om allt möjligt, trevligt riktigt trevligt.


Mätta, varma och belåtna släcker vi det sista av glöden innan mörkret börjar falla och vi vandrar tillbaka, tillbaka till civilisationen i Umeå.


Dagen har varit härlig och jag längtar ut igen, ut på en längre tur på skidor och sova framför en gnistrande, sprakande och värmande eld.


Tyvärr hade jag inte kollat tekniken ordentligt  innan jag gav mig ut så det blir inga kort från idag tyvärr.



Nowa och jag i sovsäcken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback