Knyckt lista från gammal klasskompis...

Allt annat för att slippa plugga... ;)
Kopiering uppmuntras!


Vilken svordom använder du mest?
"Fasiken" Svordom? Låter väldigt Östgötskt (hur stavas det då?)

Äger du en iPod?
Nej

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Varierar, oftast 7

Använder du flip-flop's även när det är kallt ute?
Nej, inte när det är varmt heller

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Ta bilden

Vilken var den senaste filmen du såg?
"Åter till Cold Moutain" (tror jag den hette)

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Ett hus

Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja, men känns inte som det är allt för ofta...

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, jag har snarare problem att hålla mig vaken

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Ingen

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Vanlig

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja

När var senast någon stötte på dig?
*pass*

Vad åt du till middag?
Pasta, korv och grönsaker

Använder du huvtröjor?
Ja, ibland

Kan du vissla?
Ja

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Flumride på Liseberg, eller flygande mattan

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ja

Vilket riktnummer befinner du dig i?
090

Tittade du på tecknat när du var liten?
ja, givetvis!

Är du blyg inför det motsatta könet?
Ibland, jag funderar nog för mycket

Vilken film kan du alla replikerna till?
"Svensson Svensson", "Snuten i Hollywood", Astrid Lindgrenfilmerna, Sällskapsresorna

När flög du senast?
Förra julen, till Sturup (Malmö)

Läser du för skojs skull?
Ja det händer men det är lite dåligt med det när det är mycket att läsa till skolan

Pratar du några andra språk?
Engelska

Har du gråtit offentligt?
Ja, varken man vill eller inte

Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär

Vilka gör du, önskningar eller planer?
Båda, men oftast planer

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Njae, gör nog det utan att jag tänker på det

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Nej

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Spelar det någon roll vad man har för kön?! Är väl inte det som avgör???

Kan du kasta macka?
Ja

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej

Vad har du med dig in på bion?
En vän och kanske något gott att tugga på

Vem är din favoritlärare?
Jag måste nog säga att de flesta under grundskolan och gymnasiet har jag haft bra lärare. Men min absoluta favoritlärare var nog den lärare jag hade de två sista åren på högstadiet.  

Gillar du att flyga flygplan?
Sådär, jag står ut.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Ärlighet

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Konstig fråga?!  Om man är oattraktiv kan man inte vara attraktiv, eller?

När sov du senast på golvet?
Passande fråga... eller inte...
Jag var på iksu och tränade igår och efter passet var det avslappning. Jag tror att jag somnade till lite lätt precis innan instruktören började prata igen. Kändes jätteskumt!!! =)

Vilken är din favoritdrink?
Har flera, t.ex. White Russian

Gillar du din boendesituation?
Ja, men jag önskar att det var en större lgh med ordenltligt kök, förråd, separat sovrum m.m.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Jag fungerar för det mesta men 8-9 h är väl bra men det är sällan.

Äter du frukost dagligen?
Ja, gröt och knäckebröd

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Fullbokade men sällan stressiga

Brukar du hamna i trubbel för att prata på lektionerna?
Nej, men det har hänt.

Vilken är din favoritfrukt?
Nektariner! *mums*

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Egentligen inte, men det gör jag indirekt när man kikar och väljer nyckelhålsmärkt

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
23, om 6 dagar... (14/1)

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja

Tror du på liv på andra planeter?
Njae, tror inte det men det vore lite häftigt!

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Tänker inte skriva något namn

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Vet ej, spelar inte mig någon roll

Vad var det sista du åt?
Äpple

Kommer du bäst överrens med personer av samma kön eller motsatta?
Båda

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Har för mig att det var såhär...
De valde mellan Ylva, Karin och Tove. De ville ha ett namn som var relativt kort, inte gick att göra smeknamn av m.m. Karin valdes bort för att pappa ogillade det, Tove tror jag mamma valde bort och då blev det bara Ylva kvar. Men ska sanningen fram så hade de inte bestämt sig innan om tjejnamn utan bara om pojknamn (Erik) men nu var det ju en tjej...

Gillar du senap?
Ja

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det fixar sig, det gör det ju alltid på något sätt

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Är lite feg av mig men kanske ett tandemhopp

Sover du på sida, mage eller rygg?
På mage

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Säg det

Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej

Tycker du om att krama folk?
Ja, sjävklart! Ju mer desto bättre.

Skulle du säga att du är trendig?
Njae

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?
Man kan ju alltid ge det en chans men att vara väldigt tydlig i vad man tycker och känner.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Ingen, tror jag. Får väl hänvisa till det där med att prata bakom ryggen på folk (tidigare fråga).

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Ingen, ser ej på det.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja. Besviken om någon inte håller vad man lovar. En gång är väl ingen fara men flera känns värre.

Vilka böcker har fått dig att gråta?
"Flickan med de röda skorna" m.fl.

Tycker du att du är attraktiv?
Fråga någon annan

Vad är du allergisk mot?
Inget

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Vanligen inte

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Erik (se tidigare fråga)




Många listor blir det, undra vem det är som kommer på alla? Har de inget liv? =)

Kommentarer
Postat av: Elli

..det var en lång lista. Erkänner direkt att jag inte ens orkade läsa igenom den. Ylva, har du inget bättre för dig! :)

2007-01-09 @ 18:25:45
Postat av: Amanda

Massor med Kramar till Dig bara för ATT!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback