"Man får må bra"


Helgen kom lika fort som den försvann...

I fredags kväll var tre klasskompisar här på middag som tack för hjälpen för att de passade Nowa en helg.
Jag bjöd på ugnsgratinerade grönsaker, sojabiffar och turkisk yoghurt med chili/vitlök. Till efterrätt blev det smulpaj med rabarber/tranbär och vaniljglass. Efter all mat såg vi på film, behöver väl knappast nämna vem som somnade på golvet efter 15 minuter....

Lördagsmorgonen var jobbig att kliva upp för att gå till jobbet, trodde jag. Kom dit i hopp om att jobba hela dagen men det visade sig att jag inte behövde det --> helledig dag! =) *härligt passande*
Satte mig i massagestolen på jobbet ett bra tag innan jag åkte hemmåt för att lämna Nowa hemma innan jag gick till IKSU och tränade. Roligt-roligt-jobbigt-jobbigt!
Hem igen och hämta Nowa sen bort till min kompis A, vi tog en långpromenad runt Grössjön på knappa
3 h, efter promenaden åt vi paj och nybakt bröd. Ljuvligt.
På kvällen tittatade vi på film, åt kvällsmat och pratade. Bättre lördag får man leta efter.

Söndag började bra med sovmorgon, underbart skönt att få sova tills det blivit ljust ute.
Diskade upp all disk som hopat sig i mitt kök. Träffade H (min granne och vän) och gick till skogis (SLU´s kårhus) för att fika, väl där kom några klasskompisar och en friluftskompis. Fikat var gott och sällskapet desto bättre. ;)
Efter promenerade jag och några klasskmopisar hem till de ett tag och gjorde mest ingenting.
På kvällen tränade jag innan jag städade hela lägenheten, mycket välbehövligt. Tog lite tid men det var värt besväret.


Haft en jättebra helg som skulle kunna få fortsätta i det all oändliga.


Jag säger som mamma: "man får må bra"   =)  *tack*




Mammas vita amaryllis




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback