Helgens bravader


Helg igen och nya bravader... =)


I fredags var det födelsedagsfirande hemma hos en klasskompis med god middag, efterrätt och överraskningspresent. *hihi* Efter en mycket trevlig kväll avslutade vi på NH tills de stängde.  Vilken kväll! =) Trist bara att musiken inte var så jätteskoj på NH denna kväll. Nåja, bättre lycka nästa gång men roligt var det ändå tack vare sällskapet.


Upp med tuppen på lördagen och jobb hela dagen på djurmagazinet. Efter jobbet bytte jag till sommardäck på bilen innan jag for hem och gjorde mig klar för för att sen cykla ner till stan för kvällens middag med några klasskompisar. Trevligt-trevligt!


Igår söndag begav jag och Nowa ivägputtrandes och hämtade upp en friluftskompis innan vi åkte till Tavelsjö för att reka inför vår tur som vi ska hålla i mitten av maj som jag skrev om i förra inlägget. Vi for upp-och-nerför berg hela dagen, letade efter grottor, fikade, tittade på vindskydd, geologiska fynd m.m. för att förbereda såp mycket som möjligt inför turen. Under dagen såg vi även 3 tjädrar och en älg samt att jag hittade jättefint renhorn som jag glatt släpade med mig hela vägen tillbaka till bilen. Påväg mot Umeå igen stannade vi och kollade lämpliga sovplatser för vandringen. Längtar riktigt mycket nu efter turen, ska bli roligt!!!
Hämtade grannhunden när jag var hemma och tog en lugn promenad, skönt med tanke på hela dagens tempo. =) Ska passa henne till tisdag så det blir mysigt men extra roligt verkar Nowa tycka med riktigt mycket besök. Hon var väldigt fundersam att hon skulle sova i vår lägenhet och var nyfiken länge vad som skulle hända. 
Väl hemma gjorde jag god vegetarisk pastasås och tillhörande pasta! Mums!
Resten av kvällen satt jag med näsan i skolböckerna... 


Ny vecka och nya tag!
Skolarbete, studiebesök, hundkurser, friluftstur, möten m.m.  


*Tjipp-tjipp*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback