Gårdagens bekymmer dagens problem!


Hundkurs igår, trevligt, lite roligt emellanåt och skönt att vara ute på kurs!
So far so good...

Vid en övning stod vi kursdeltagare och hundar uppställda på ett led med ett par meters mellanrum, dock inte tillräckligt. En av hundarna bredvid flängde runt och jag frågade/bad att de kanske kunde ha lite extra mellanrum mellan oss och de eftersom när hunden tog ett "skutt" var den helt plötsligt ca en meter från mig och Nowa vilket kändes för lite med tanke på hur den när som helst och utan förvarning "skuttade iväg". 
Sagt och gjort de ökade avståndet, bra.
Nowa har redan varit med om 4 (fyra!!!) påhopp hittills under sitt första levnadsår på kurser och när vi cyklat, varit i skogen m.m. så det känns som om det är mer än tillräckligt.

Nåja, fortsätter med övningar på gårdagens kurs.... I ögonvrån ser jag hur hunden bredvid (samma som jag tidigare nämt) kommer springandes/hoppandes/skuttandes rakt emot mig, smäller rakt in i låret på mig för att sedan ta upp jakten på Nowa. Nowa fattar inte så mycket som händer utan försöker sitta kvar på stället/börjar gå omkring, tack och lov för det! (De andra gångerna har hon slängt sig på backen och skrikit rakt ut när hon blivit påhoppad utan förvarnig, inte så konstigt...)

Det som gör mig mest upprörd var att de varken bad om ursäkt eller ens kommenterade det vilket jag tycker känns oerhört respektlöst mot mig som den andra hundägaren.


Idag vaknade jag med en stor lårkaka och tillhörande blåmärke! Allt som heter träning på IKSU känns som bortblåst för resten av veckan. *suck och pust*


JAG BLIR SÅ ***** (VILL SÄGA FULA ORD) FÖRBANNAD PÅ SÅNT HÄR SÅ DET ÄR INTE SANT!


Problemet bottnar också i att jag blir arg och besviken på mig själv att jag inte bara skrikit åt de att ta hand om sin hund (förstår de ju själva att de ska göra osv men ändå!) eller iallafall AJ eftersom det vara precis vad det gjorde när en 35-kilos stor hane flyger rätt in i låret.



Så vad gör man vid sådana här situationer?
Tips och ideér hjärtligt välkomna




Kommentarer
Postat av: kristina

Vilka ena!!!
Tag hand om dig vännen. Jag är helt på din sida. Himla skit att vissa inte ens har hyfs nog att be om ursäkt.Kram

2007-04-24 @ 17:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback