Vinterpromenader


I fredags kom mamma hit med nattåget från Norrköping, trevligt!
Det så kallade snöovädret av karaktär klass 3 hade inte nått fram än till Umeå, skönt. Däremot hade det börjat att regna under natten.
Jag och Nowa åkte det röda charmtrollet ner till stationen och hämtade mamma. Hemma hade jag gjort iordning en rejäl frukost som vi skulle äta på morognen.
Under förmiddagen var vi hemma och tog det lugnt för att sedan åka ner till stan kring lunch och äta på en kinaresturang tillsammans med ett gäng härliga klasskompisar. Vi åt god lunchbuffé och drack kaffe efteråt, mumsfillibums!
Mamma och jag fortsatte sedan in till stan och tog en vända där, handlade lite smått. En söt burk att ha pengar i till bilen, en liten "bry-mig.om-present" present till Ingrid *hihi* och pepparkaksformar med Björne och snigel. =)


Igår var det en extra träff med valpkursen för att prova på viltspår. Nowa tyckte det var en konstig promenad vi skulle gå men hon hittade lite smaskiga bloddroppar då och då i snön... ;)
I slutet hittade hon klöven men blev inte så glad utan undrarde var vi skulle gå nu? Under tiden som vi gick spåret hade hon mer fokusering på var alla andra var och varför vi gick åt andra hållet in i skogen...
Mycket roligt att prova på men mycket lek och träning återstår om det ska kunna bli något på den fronten tror jag.
Efter så gick jag, mamma och Nowa en 2 timmar lång promenad i skogen och stannade högt uppe på ett berg och fikade. Mycket härligt väder med lite sol som syntes då och då.
Påväg hem stannade vi till och handlade lite.
Hemma igen åt vi en god gryta med ris och grönsaker till.
På kvällen var vi hemma å hade det lugnt å skönt med lite tv-tittande.


Idag åkte vi ut till skogen igen och hade tänkt att gå milspåret, gick bra till en början men det var fruktansvärt dåligt skyltat så vi gick ett eget milspår till slut.
Vädret var kanon, sol, snö, blå himmel och några minusgrader. Hade varm schokladmjölk, mackor och frukt med. Gott!


Jag och Nowa på en stock i skogen
En liten frusen Nowa värmer sig i min jacka när vi har stannat för fikapaus.



Is i en bäck
En bäck i skogen som har börjat att frysa, lägg märke till alla istappar
som börjat att bildas i kanten av bäckfåran



Älgtorn vid en myr
Ett älgtorn mitt ute i ingenstans vid en myr, här ska vi fika nästa gång vi
passerar här...


Nowa sover i sängen
När Nowa hade sprallat av sig ännu mer hemma så somnade hon gott
efter en härlig dag i skogen.



Nowa sover i sängen2
...å så sött hon sover... Zzz...




Kommentarer
Postat av: Amanda

Mysiga bilder med det ser Kallt ut *burr*
Blir ju sugen på att få ..... ur vagnen och komma uppt ill dig!! Men förhoppningsvis kommer du snart till mig!!! KRAM

Postat av: Anna Grek

myspys

2006-10-30 @ 17:07:28
URL: http://sensitivesoul.blogg.se
Postat av: lina

nowa är då en söt liten tjej! :) man blir trött av att spralla omkring. :)

2006-10-30 @ 17:27:08
URL: http://i-fokus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback