Att utfodra sin hund


Man gör det varje dag.
Vanligen två gånger, morgon och kväll men under en period desto fler.
Alltså att utfodra sin hund.

Nowa äter 3 gånger om dagen och jag kan knappt minnas när hon åt ur sin matskål senast. Eller ja det är klart att hon får äta ur den emellanåt för att inte glömma bort hur man gör... ;)

Allt som oftast få hon jobba för sin mat, använda hjärnan lite och klura hur hon ska göra. =)

Hon kan få leta rätt på maten ut i skogen då jag lagt ut all mat på ett litet område då jag givetvis kollar så att hon får i sig allt. Jag sprider ut hela hennes mål mat över golvet i hela lägenheten så hon kan gå och plocka upp kula för kula när hon äter, det tar en stund kan jag lova! Eller så använder jag mig av en aktiveringsboll med två hål, "Qulan" som jag häller i hennes torrfoder i så får Nowa använda nos och tassar (även ibland hela kroppen) för att få ut sitt mål med mat. Hon blir lite frustrerad ibland över att det kommer ut så lite men nu börjar hon få in tekniken på vilket sätt hon ska göra så att torrfodret kommer ut så snabbt som möjligt. JAg tycker dock att det kan få ta lite tid så hon håller sig sysselsatt. =) *hihi*

Finns givetvis en massa olika sätt att utfodra sin hund på men framför allt VAD man utfodrar med och HUR!?


Förslag på roliga ideér får Ni gärna ge på HUR man kan utfodra sin hund! =)

Som sagt, matskål har vi redan provat ett par gånger...



I ryggsäcken
En liten å mycket trött Nowa

 





Kommentarer
Postat av: Erik

Ett fiifigt sätt att utfodra djur (människor är också djur) är med någon typ av foderautomat där det krävs både finger(tass)avtryck och personlig pinkod för att man ska få ut sin portion...haha....då får hon jobba på hårt för att bli mätt

/blivande civilingenjören

2006-10-11 @ 22:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback