Nybakade medeltidsbröd

Har varit lite driftstörningar här på bloggen under gårdagen och idag, idag verkar det vara lugnt med att uppdatera! ;) *sicken tur*

Igår så började dagen med träning efter frukost och lite tv-morgontittande. Träningen var riktigt rolig och man blev på så gott humör. =) Brukar man ju bli annars också men idag var det extra roligt!
Var ordentligt trött efteråt, precis som det ska vara!!! Man får ju tänka på att den låten man tränar till är den sista och sen så upptäcker man ju att det fortsätter i en timme. ;)

Efter träningen blev det mat och sen pluggade jag till kvällen. Kände mig inte så effektiv, men så kan det ju inte vara varje dag...

På kvällen tittade jag lite på TV, såg bland annat "45 minuter" på kanal 3. Programmet handlade om en kvinna som blev gripen i Bangkok för narkotikasmuggling. Det som var lite roligt med detta var att jag inte hade någon aning om att programmet skulle gå förrän en kvart innan. (när jag tittade på nya avsnitt av Cityakuten) Anledningen till "det roliga" är att jag håller på att läsa boken om och av Sandra Gregory med titeln "Glöm att ni har en dotter". Bara titeln säger hur boken är...


Haha, måste bara berätta först att jag vaknade inatt av att jag själv skrek. Man blir ju lite rädd för sig själv... Samtidigt gjorde det förbaskat ont i mitt högra knä. Jag hade uppenbarligen dundrat in i väggen med knät och har ett fint  märke som har ett utseende till små blodblåsor och lite blått. Vilken tur att blå är en favvofärg! ;)

Idag så började dagen riktigt muntert! *NOT*
Inget bredband och ingen telefon (eftersom jag har bredbandstelefoni)!!!!
Man blir så lycklig....
Jag hade tänkt att plugga först och sen träna men mina pluggplaner sprack eftersom jag behövde min dator. Jag tvättade, handlade mat och surade istället för att plugga.
Ringde telia med jämna mellanrum men kön låg på 45 minuter och hur kul är det att sitta i telefonkö?!? Jag säger det igen!!! Åååå vad jag älska Telia... Om jag hade kunnat byta så hade jag gjort det för länge sedan... Ok, ok det är bra när det fungerar...
Fick till slut tag på telia men de kunde inte göra så mycket utan jag fick ringa mitt bredbandsbolag eftersom min adapter inte hittade IP-nr. Löste sig också efter lite trixande med olika inställningar.
Visade sig till slut att mitt bredbandsbolag hade berörts av strömavbrottet som var i förmiddags vid Umeå universitet! Om man har en hemsida som företag så kan man väl skriva sånt under sin länk som heter "inoformation" så skulle det blir lite lättare för många kunder... Framförde jag också... :P
Vad bra att du orkat sitta kvar och läsa! =D *haha*

Var och tränade ett svettigt och roligt träningspass på IKSU på eftermiddagen och innan jag for iväg till träningen gjorde jag en bröddeg som fick jäsa under tiden.

Väl hemma igen så bakade jag ut mitt medeltidsbröd, blev jättebra!
Nu siter ni och undrar vad det är för ett bröd, eller hur?!


Här kommer receptet. =)


Behöver jag säga att man ska läsa HELA innan man börjar?!

Medeltidsbröd
12 dl vatten
1 pkt jäst
salt (efter behag)
honung (en eller ett par skedar)
brödkryddor (en liten påse)

Rör sedan i efter eget tycke:
Havregryn
Havrekli
Rågmjöl
Solroskärnor
Russin
Tahina

Blanda i till en hyfsat kladdig konsistens
Låt jäsa 1 h (timme)
Klicka ut smeten i klumpar och platta till, 7-10 cm i diameter
Använd förslagsvis en sked doppad i vatten
Grädda 200-225 grader i mitten av ugnen i ca 15-25 minuter (beroende på grovhet)



Såhär blev mina! =)


Resten av kvällen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, har lite tråkigt. Man kan ju alltid plugga säger "pluggsamvetet" men hur kul är det?!



Fortsatt trevlig kväll!



Kommentarer
Postat av: Elin B

Hopplöst när inte telen funkar... =/ Sjutton vad beroende man är av el egentligen..

2006-03-29 @ 12:45:30
Postat av: Anna Grek

Läst...

2006-03-30 @ 16:03:40
Postat av: Amanda

Spännade röd du bakat. Hade helt missas detta inlägg.Kram

2006-04-05 @ 09:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback