Matlagning i skogen med IKSU-frilufts


Godkväll! =)

Idag har det pluggats under dagen, as always...
Mycket att göra i kursen men det hinns ju med lite för var dag.

Man kan ju inte BARA plugga så jag har gjort lite annat också under kvällen...

Under  sena eftermiddagen förberedde jag kvällens matlagning ute i det fria.
Den torkade maten, som jag blötlagt under dagen blev väldigt bra. *nej, jag är inte koko*

Vid platsen där vi skulle träffas så var det utmärkt med marschaller längs med stigen så vi följde de och hamnade uppe på ett berg, mysigt.
Väl framme så eldade vi och hade det nice kring elden.

Lagade vår medhavda mat på bensin- och gasolkök och bjöd sedan laget runt för att man skulle få smaka allas mat. Fiffigt!
Så det blev tre små rätter. ;)
Blev även efterrätt, torkad frukt av olika slag.
Jag hade även gjort en kladdkaka som jag granerat apelsinbitar i, uppskattat. =)  *skoj*

Mätt å glad blev man och vi åt ännu mera...
Krabbelurer och pinnbröd gjordes iordning också av våra "ledare" som höll i det.

Efter matlagningen så gjorde vi upp en varsin liten eld i träningssyfte, nemas problemas!

Sammanfattningsvis kan jag säga att det var en härlig och mycket trevlig kväll om dock ganska kylig mot slutet när man hade suttit stilla ett tag trots elden.

När det var färdigeldat och alla var nöjda avslutade vi kvällen då alla knatade hemmåt. Skönt att gå en kvällsprommenad och att få upp värmen igen!
Påvägen hem blev det is i mina ögonfransar... Undra hur kallt det är ute?!

En bild till från vintern.

Måne
Solen håller på att gå ner men månen syns tydligt!          *februari 2005*


*Godnatt*

PS: Nannabuse, jag längtar och håller tummarna! =)



 









Kommentarer
Postat av: lina

vad duktiga ni är! ute i kylan på det där viset. ;) kan avslöja att det är ca -17 ute just nu, men det har du kanske redan tagit reda på :D
natti!

Postat av: anna

jag håller också tummarna!

2006-03-09 @ 20:52:30
Postat av: lina

karlsson tackar för gratulationerna! :D

2006-03-11 @ 11:15:04
URL: http://hem.passagen.se/linaenn
Postat av: Anna Grek

Segt idag. Hoppas det blev bättre stämning igår på sittningen efter vi gick...Var verkligen såå trött*

2006-03-11 @ 15:03:13
Postat av: Amanda

Du bara är inne på min sida å klagar dummis.
Trevlig helg!

2006-03-11 @ 21:12:00
Postat av: Elin B

Nu tycker jag allt det var ett tag sen du uppdaterade.. ;) Hoppas helgen varit bra! Kram kram

2006-03-12 @ 13:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback