Vilken härlig ledighet...



Vad har hänt sedan sist jag skrev... mycket roligt som vanligt. =)  Man får det inte roligare än vad man gör sig. Tänk på det!!!




Senast jag skrev var jag nästan påväg till Umeå.



26 juni, Norrköping/Umeå, sol:
Hemma med mamma, passar Tyra, packar min väska, fikar med mamma å pappa.
Åker buss till Bäverboet, träffar en klasskompis, Elli och vi går och äter i närheten av centralstationen. Mycket trevligt å gott! =) Var jättehärligt att träffa dig ett tag än om det bara var 2 timmar!
Fortsätter min färd med buss mot Umeå...




27 juni, Umeå, sol:
Framme i Umeå tidigt på morgonen. Vilket väder, underbart! Går hem drar ner gardinerna och sover hela förmiddagen, skönt. Cyklar till maxi för att handla, eller rättare sagt börjar cykla men jag får en rejäl punktering och hela inner- och ytterdäck/slang spricker och jag far snabbt och osäkert ner mot diket... *föreställ er bilden i huvudet*
Hamnade på fötterna iallafall och gjorde mig inte illa, tack å lov!
Får man svära i sin blogg??!! NÄHE? Ok, då låter jag bli. Jag sa fula ord till min jäv... (å förlåt) fina cykel.
Jag handlade hur som helst på maxi och fick gå hem med allt, gick bra men det var lite småjobbigt i värmen.
Kvällen ägnade jag till att bo in mig igen i mitt lilla bo och att traska iväg och hämta min cykel som var en bit bort. Jag kunde inte ens dra den hem utan tog en sax och klippte sänder hela däcket för att få hem den. Skönt att den här dagen försvann... Känns som att oturen var med mig...




28 juni, Umeå, sol/molnigt:
Sovmorgon, är fortfarande trött efter resandet (värmen?) men det är ju bäst att sova medan man kan.
Träffar en kompis från IKSU-frilufts och vi cyklar till Nydalasjön och har det bra större delen av dagen tills molnen kommer krypandes på himlen. Nu undrar ni säkert hur det kommer sig att jag cyklade igen, eller hur? Men jag fick låna en cykel av hennes kompis. =) Mycket bra!  Alltid bra med kontakter. =D




29 juni, sol, Umeå:
Fixat massor hemma, plockat iordning, rensat, städat, tvättat m.m.
Tränat 2 olika pass på iksu, roligt med variation. Först Core control och sedan TC (Team cycling). TC var betydligt roligare denna gång än förra och Core control var som vanligt, dvs bra.




30 juni, sol, Umeå:
Idag.
Tänkte ha mig en ordentlig sovmorogn idag men kroppen hade tänkt sig något annat. Jag som hade planer på att sova ut riktigt ordentligt eftersom det kan dröja 10-12 år till nästa gång, ok allra helst 13 år. MINST!
Jag hämtade alla hundsaker i förrådet och ställde iordning det här hemma och tog sedan en till cykeltur fast denna gång till jobbet för att inhandla en säkerhetssele som Nowa kan ha när vi åker t.ex bil eller buss.
På kvällen blev det träning på iksu igen. Provade Body balance, var helt ok men då ska man nog kombinera det med ett tyngre pass innan... Efter är man lite loj efter en lång avslappning.



Slänger med lite bilder som jag har tagit hittills under sommaren. =D

Havet
Havet, Mellbystrand



havet1
Vid havet, Mellbystrand, sanddynor och en nyponbuske



havet2
Å mera...


havet 3
Å ännu mera!  ;)


havet4
Havet, Mellbystrand. Långt, långt bort ser man Båstad. =)


midsommarmat
En tallrik mat som slukades under midsommarhelgen, MUMSFILLIBABA!


ankungar2
En familj med gräsänder vid Nydalasjön. Ankungar är bara för söta...


ankungar
Nu tycker nog mamma anka att jag blir liiite för närgående i mitt fotograferande...




Imorgon är det en stor dag, jag ska bli hundägare. =D  ÄNTLIGEN!
Det kommer fotografier och annat smått å gott om vad jag och Nowa har för oss om dagarna. Håll ut!



*Hej på stunden*  (stulet uttryck från en viss person)   SKRATT


Kommentarer
Postat av: Amanda

Ser fram emot mot bilder på din lilla goding!! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback