Nu har Nowa kommit hem till mig! *LYCKLIG*

Nu kan jag även titulera mig som hundägare. =D


I Lördags den 1 juli  hämtade jag äntligen min hund. En cavalier king charles spaniel på lite drygt 8 veckor med namnet Trollkristallens Wild Heart, med tilltalsnamn Nowa. Nowa är av färgen blenheim och kommer från Trollkristallens kennel i Bureå.

http://trollkristallens.cavalier.se/index2.htm


Allt kring hämtningen gick bra och på resan hem till Umeå som tog nästan 2 h sov Nowa sig igenom. Mycket smidigt!

Väl hemma så utforskades min lägenhet försiktigt till en början men efter stund så traskade Nowa glatt överallt. Hon fann sig till rätta förvånansvärt fort tycker jag.

Dagen flöt på utan några som helst bekymmer. SKÖNT!

Första natten hemma gick också bra, hon sov däremot under sängen istället för på filten som hon fått med sig. Var ute en kort stund på natten men sen sov hon gott ett bra tag till.

Nedan följer lite kort som jag tog i lördags.

Jag och Nowa i Bureå
Jag i Bureå för att hämta Nowa.   (kortet taget av Annica hedman)


Resterande kort tagna av mig i dagens blogg.

Ebba och Wilma
Mormor Ebba t.v och mamma Wilma t.h



Nowa, Bureå, på gräset
Nowa ute i trädgården innan vi ska åka hem till Umeå



Första måltiden hemma
Nowa äter med god aptit hemma efter resan till Umeå. Hon var lite skeptisk
 till de stora skålarna först men nu går det bra.



Första måltiden hemma 2
Mumsar på ännu mer...



Nowa sover
Sover gott på filten tillsammans med kaninen som hon fått av en vän till Annica.



Nowa nyvaken
Nyvaken



Nova biter på triangeln
Gnag-gnag-tugg-tugg


Nova sover under skrivbordet
Å mera sova... En av favoritplatserna, under skrivbordet när matte Ylva sitter vid datorn.






Igår fick jag besök av en kompis från friluft, vi pratade och hade det trevligt hela dagen och avslutade med att äta kvällsmat ute i kvällssolen. Nowa fann sig mycket bra och hade det nog väldigt roligt när hon sprang omkring på gräset. Massor att titta på (på säkert avstånd såklart) t.ex cyklister, bussar, barnvagnar, inlinesåkare m.m.

Idag har vi gjort det vanliga... varit ute på små korta promenader i skogsdungen, ätit osv. På förmiddagen slötittade jag på film och Nowa sov gott bredvid mig i soffan. Jo, om någon undrar så är det OK att hon är i soffan men inte i sängen och än så har hon inte protesterat så hårt mot mina regler.

Nu väntar vi på att mamma, pappa och lillebror Erik (Olof stannar hemma i Norrköping) ska anlända till Umeå för en veckas semester. Ska nog bli trevligt. ;)



Hoppas att jag stillat er nyfikenhet lite nu.
Roligt att så många bryr sig och undrar hur det går!!! =)  TACK SÅ JÄTTEMYCKET!








Kommentarer
Postat av: Anna & Theo!

Hej på er tjejer! Va kul att allt går så bra! Hon är verkligen en liten skönhet och jag är mäkta avundsjuk ;) Roligt att hon gillar kaninen oxå. Lycka till med allt nu, ha en skön sommar och hoppas vi ses hos Annica i augusti! Kramar

Postat av: Amanda

Härligt att det flyter på!!! Hoppas snuvan hos dig försvinner snart oxå!!! Kramisar

2006-07-03 @ 16:34:02
URL: http://mandisnk.blogg.se
Postat av: Charlotta

Åh, så god hon är Nowa. Jättefin! Otroligt söt där hon ligger på filten och sover med kaninen :) Jajjamen, det är Back to Nature, och en sak säger jag...det är ett s t o r t pyssel att få den på plats. Respekt åt alla som lyckats bra :) Första dagen på nyjobbet och det känns väldigt bra. Alla är så trevliga!

2006-07-03 @ 18:46:07
URL: http://www.cloudinthesky.se
Postat av: lina

sötisen nowa vet precis hur man gör för att få ett människohjärta att smälta. hon är sååå söt och go! :)
*kram*

2006-07-05 @ 14:25:57
URL: http://hem.passagen.se/linaenn
Postat av: Bindy og Elisabeth

Hei.

Så nydelig lille Nowa er:-).

Kjempefine bilder på denne siden, moro å se bilde
fra stranden i Halmstad. Der har jeg vært noen ganger, jeg har nemlig familie i Halmstad.

Stakkars lille Bindy, hun ble stukket av en geting i går. Hun ville ikke tråkke på foten med en gang, men det gikk bra etter hvert. Alt er bra nå:)

Hils Nowa fra Bindy da.

Klem fra Bindy og Elisabeth.
(Fin side du har forresten:-)

2006-08-28 @ 15:58:13
URL: http://bindy.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback